piątek, 24 lipca 2015

Urlop jest od wypoczynku !

To był piękny i cudowny tydzień. Tydzień tylko dla naszej trójki. Tydzień, gdzie mimo tego, że wydawało mi się, że nie wypoczywam - odpoczywałam. Jak może wypocząć matka będąc na wakacjach z dzieckiem, które:


  • a) marudzi i buntuje się przeciwko światu
  • b) ma niestwierdzone medycznie ADHD, nadpobudliwość, jest w kilku miejscach w ciągu minuty
  • c) pierwsze dwa dni gorączkuje
  • d) wisi na Tobie i nie chce spędzić ani minuty bez Ciebie (wliczając wyjścia do toalety, zanurzenie się w wodzie, jedzenie posiłku)
  • e) wyznaje ci bezgraniczną miłość jak coś chce
  • f) kiedy w końcu zaśnie Ty padasz jak trup obok olewając już solidną kąpiel czy wieczorne czytanie książki...


1. Po pierwsze - nie gotujesz.



Wszystko jest podane, śniadanie, obiad, kolacja, podwieczorek, napoje. Trzeba tylko nałożyć na talerz. Możesz zjeść "english breakfast", zrobić hotelowe "paleo", nażreć się jajek, lub musli z jogurtem. Może być jak w domu, z tą różnicą, że i Ci ugotują, za Ciebie również zbiorą talerze. Dziecko nie powie Ci, że czegoś nie ma, bo jest praktycznie wszystko. Zdarzało mi się przynosić małemu drugą potrawę, jak stwierdził, że jednak nie zje nic, bo pierwsza mu nie odpowiada. No idealnie. O temacie "co masz na talerzu" powrócę w osobnym poście, bo naprawdę moje obserwacje są godne wylania do internetów.

2. Nie pierzesz. 

Pomijając fakt, że właśnie wstawiliśmy trzecie pranie po powrocie - na wakacjach nie masz pralki. Masz za to koszulkę na każdą okazję, a najlepiej to nie zakładać ciuchów wcale, bo jest tak idealnie ciepło, że można śmigać cały dzień w stroju kąpielowym. Z tego przywileju skorzystałam z nawiązką :) 

3. Nie mierzysz czasu - nie ma stresu!

I to chyba najważniejsze!



No dobra. Był stres. Stres związany z pierwszym lotem mojego dziecka. Na szczęście zachował się jak stary samolotowy wyjadacz i rozwalił nas swoim podejściem na łopatki! Kiedy byłam niemal zielona podczas wznoszenia mój syn się co raz głośniej śmiał. Z radości, szczęścia... Po przylocie dostał wysokiej gorączki, która trwała 1,5 dnia. Myślałam, że to koniec wakacji. Na szczęście na drugi dzień w południe cudownie ozdrowiał i pięknie spędziliśmy nasz bułgarski tydzień.




W domu wszystko robię z zegarkiem w ręku. Podczas wczasów czas się poniekąd nie liczy. Pilnowałam tylko, żeby zjeść te 3-4 posiłki w ciągu dnia, oraz żeby mojemu Wojtkowi nie przykleił się żołądek do kręgosłupa, bo dzieci to jakoś nie odczuwają potrzeby jedzenia. Nie trzeba iść spać, "bo rano trzeba wstać". Trzeba iść spać jak jest się śpiącym. Zauważyłam że życie bez zegarka zupełnie mnie odstresowało. Gdyby tak się dało na co dzień..


4. Nie pracujesz.

Nie pracuję. Ograniczyłam sieć do minimum, a urlop jest idealnie odczuwalny. Psychika była totalnie wyłączona na to co się dzieje na świecie (wiem, że to lekko niepoprawne, ale czasem warto się odciąć od wypadków, afer i polityki). To, co było pewne to relaks i słońce. 

Tego mi było trzeba. Wracam silniejsza i z jeszcze większą motywacją na resztę lata.

Przede mną pierwszy półmaraton już wkrótce!


Nawiązując do "nie pracowania" serdecznie dziękuję Viking za czapkę na bułgarskie upały! Spisała się jak zwykle świetnie. Zdecydowanie najbardziej dopasowana czapka do głowy jaką miałam!


PODPIS

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie i komentarze!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...