niedziela, 23 lutego 2014

Motywacja!



Motywacja - coś, co jest nam niezbędne do podjęcia działania. Coś, czym musimy się otulić, żeby zrobić krok do przodu. W końcu coś - bez czego wydaje nam się, że staniemy w miejscu. Jak już wspomniałam - wydaje nam się, ponieważ tylko od nas zależy, czy takiej motywacji potrzebujemy i w jaki sposób jest ona ukierunkowana.

Przede wszystkim i po pierwsze, by osiągać założone przez siebie cele potrzebujemy siły, energii. Znajdujemy więc bodziec, który zmotywuje nas do startu. Takim bodźcem może być energiczna muzyka.

Muzyka jest dla mnie bardzo motywującym bodźcem. Kiedy biegam zawsze towarzyszą mi słuchawki w uszach. Nie wyobrażam sobie biegania, lub nawet zwykłych ćwiczeń w ciszy. Dodatkowo, kiedy w uchu słyszę ulubioną muzykę od razu czuję, że to co robię ma sens. Artyści, jacy mnie motywują, to m.in. NNEKA, PINK, Daft Punk i wiele, wiele innych (jeden z moich ulubionych utworów na krótkim filmiku).


Drugą rzeczą, która motywuje to osiąganie celów.

Jeśli założymy sobie cele łatwe do zdobycia nie będą nas motywować, odchodząc w drugą stronę - zbyt wygórowane cele będą zniechęcać. Jak to robię ja? Planuję. Poprzez plan mogę założyć sobie kilka celów i kolejno je osiągać. Tylko i wyłącznie ode mnie będzie zależał mój cel, ale także jego osiągnięcie.

Zwiększyłam swoją motywację zakładając bloga. Zadeklarowałam się tam, że będę ćwiczyć. Te osoby, które obserwują moje wpisy wiedzą mniej więcej na jakim jestem etapie. Przerwanie ćwiczeń wiązałoby się z porażką i wstydem przed osobami, które mi kibicują i przed ludźmi, którym być może w ten sposób pomagam. Upubliczniaj więc swe cele, powiedz głośno co postanawiasz. Niech otoczenie będzie Twoją motywacją do działania! :)

Dużą motywacją są nagrody. Żyjąc zdrowo tak samo możemy je zdobywać. Nagrodą dla mnie jest lepsze samopoczucie we własnym ciele, pochwała od znajomego, komentarze, które mnie wspierają. Skupiając się na rzeczach bardziej materialnych i lekko na samej sobie - nagrodą dla mnie za całotygodniowy wysiłek jest mój sobotni dzień obfitości. Żyjąc zdrowo i jedząc rozsądnie jakże pięknym i zmysłowym rytuałem jest jedzenie żółtego sera...

Efekty, osiąganie celów

Kiedy robisz coś ze swoim ciałem, kiedy osiągasz kolejne etapy swojej zdrowej drogi warto regularnie obserwować efekty. Nie polecam stawania na wadze co kilka dni - te efekty mogą zniechęcać - szczególnie przy wysiłku fizycznym, kiedy waga nie odzwierciedla tego, jak kształtuje się nasze ciało - wyciągnij metr i licz...co tydzień, dwa - patrz jak zmienia się Twoje ciało. Osiąganie celów, pokonywanie wyznaczonych przez siebie etapów jest wielce motywujące! Motywujące do dalszej pracy nad swoim ciałem.

Osobiście porównuję przebiegnięte dystanse, czasy, wszystko, co umiem. Jednak nie możemy zapomnieć w tym wszystkim o pozytywnym nastawieniu, gdyż to ono gwarantuje nam sukces.

Pisałam kiedyś na swoim blogu o konstruktywnej zazdrości - biorąc pod uwagę to, że w dzisiejszych czasach technologia nie odzwierciedla nas w sieci/telewizji.reklamach takich, jakimi jesteśmy w rzeczywistości - nie polecam wzorować się na tak zwanych "fitspiracjach". Bazujmy na tym, co mamy i na tym, co możemy osiągnąć. Nie zakładajmy nierealnego. :)

Poniżej - na koniec mojego chaosu - mój pierwszy, malutki filmik o tym, co mnie motywuje prawdziwie. O tym, dla kogo chcę być szczęśliwa, uśmiechnięta, a kiedy taka jestem - on odwdzięcza się tym samym.
PODPIS

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Dziękuję za opinie i komentarze!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...